We positioneren Arnhem met gerichte citymarketing
Inspanning
Jaarverslag 2024 |
---|
In 2024 ademde de stad mode: het jaarlijkse Fashion en Design Festival viel samen met State of Fashion. Met tal van grote en kleine evenementen en bijeenkomsten, ondersteund met nationale en internationale marketingcampagnes, werd Arnhem op de kaart gezet als stad van duurzame mode. Tijdens de Arnhem Electricity Week kwam het profiel van Arnhem als creatieve energiestad sterk naar voren met congressen, matchmaking diners voor startups en investeerders, maar ook publieksavonden over elektronische muziek, wetenschapsfilms en een speciale Formule-E avond. Met het project Bestemming Arnhem hebben we ook in 2024 Arnhem op de kaart gezet als meerdaagse bestemming voor (potentiële) bezoekers. De stichting Citymarketing Arnhem zorgt als verbinder en aanjager voor afstemming en actie. |
Begroting 2024 |
We positioneren Arnhem als een creatieve energiestad en een stad van duurzame mode. We stimuleren en faciliteren festivals en evenementen die passen bij het DNA van de stad: groen, creatief en vrij. Festivals als Innovate, Fashion + Design Festival (FDFA), State of Fashion, Bridge to Liberation, Sonsbeektentoonstelling, Arnhem Energy Week en de nog te ontwikkelen Dutch Green Week zijn daar voorbeelden van. Door energie-innovaties zichtbaar te maken in de binnenstad, zetten we het profiel van Arnhem sterker neer. In Bestemming Arnhem etaleren we Arnhem als meerdaagse citytrip voor specifieke doelgroepen die oog hebben voor het onderscheidende van Arnhem. |