Een betere verkeersveiligheid

We pakken verkeersonveilige locaties aan

We pakken verkeersonveilige locaties aan

Inspanning

Jaarverslag 2024

De volgende verkeersonveilige locaties zijn in 2024 aangepast:

  • Blauwgraspad, extra drempel (aanpak verkeersveiligheid Malburgen West)
  • Brunelsingel, visuele snelheidsremmer (aanpak verkeersveiligheid Malburgen West)
  • Zevenbladstraat, extra drempel (aanpak verkeersveiligheid Malburgen West)
  • Dotterlaan, fietspad en fietsstraat (RijnWaalpad)
  • Marga Klompelaan-Hazenkamp, aanpassing/verbeteren kruising
  • Winschotenstraat, 30 km/uur drempel
  • Vijverlaan, 30 km/uur drempel (t.h.v. trap voor veilige oversteek)
  • Hilversumstraat, drempels voor veilige fietsroute
  • Schipholplein, twee keer 30 km/uur drempel
  • Groningensingel, duurzaam veilige 50 km/uur herinrichting en verkeersveilige langzaam verkeeroversteken
  • Frieslandsingel, van 50 km/uur naar 30 km/uur (incl. drempels)
  • Ir. Van Muijlwijkstraat, duurzaam veilige herinrichting en verkeersveilige langzaam verkeeroversteken
  • Johan de Wittlaan, fietspad en weginrichting (doorfietsroute De Liemers)
  • Velperweg fietspaden (vanaf het spoor tot Raapopseweg)
  • Huissensedijk-Kleidijkpad, fietspad Eldenseweg (RijnWaalpad)
  • Grote Griet, verbreden vrij liggend fietspad (Doorfietsroute Schuytgraaf)
  • Onderlangs, reconstructie inclusief verbetering fietsroute en oversteken (Nederrijnpad)
  • Oude Kraan, fietsstraat (Nederrijnpad)
  • Rijksweg-West, fietsstraat en verbeteren (fiets)oversteken.

Daarnaast worden de aanpassingen van de volgende verkeerssituaties voorbereid. Dit is mede t.b.v. het verbeteren van de verkeersveiligheid:

  • Eemslaan, van 50 km/uur naar 30 km/uur (incl. drempels)
  • Utrechtseweg, verbeteren oversteek bij Arnhems Buiten
  • Rijksweg-West, fase 3 fietsstraat
  • Batavierenweg-Rijkerswoerdsestraat, verbeteren fietsoversteek nabij overgang 80-50 km/uur
  • Breezandpad, duurzaam veilig 30 km/uur (incl. schoolzone)
  • Marga Klompelaan, realiseren veilige fietsoversteek (RijnWaalpad
  • Dotterlaan, fietsstraat-fietspad inclusief herinrichting fietstunnel (RijnWaalpad)
  • Kronenburgerdijk, fietsstraat (RijnWaalpad)
  • Noordelijk Parallelweg, fietsstraat (Om de Noord)
  • Hommelseweg, fietsstraat (doorfietsroute Arnhem Noord-Alteveer)
  • Gelderse Rooslaan, herinrichting wegvak 30 km/uur (aanpak verkeersveiligheid Malburgen West)
  • Dovenetellaan, herinrichting wegvak 30 km/uur (aanpak verkeersveiligheid Malburgen West)
  • Meldestraat, herinrichting wegvak 30 km/uur (aanpak verkeersveiligheid Malburgen West)
  • Rijkerswoerdsestraat, duurzaam veilig 50 km/uur (incl. drempels)
  • P. Calandweg, reconstructie fietsoversteek
  • Zaslaan - Monnikensteeg, reconstructie kruispunt GOW50-ETW30
  • Venlosingel, herinrichting wegvak Randweg – Heerlenstraat 30 km/uur (traject woonboulevard incl. verbetering oversteken)
  • Lange Wal - duurzaam veilig 30 km/uur
  • Keulse Slag - duurzaam veilig 30 km/uur
  • Bethaniënstraat – oversteek duurzaam veilig 30 km/uur
  • Willemsplein (majeure project).

Begroting 2024

We bekijken wederom de top-10 meest verkeersonveilige punten op het Arnhemse wegennet. Deze locaties worden geanalyseerd en er worden verbetervoorstellen gedaan om de locaties veiliger te maken. Indien technisch en financieel haalbaar worden deze locaties aangepast. Er wordt hierbij zowel naar de objectief verkeersonveilige locaties als de subjectief verkeersonveilige locaties gekeken. Daarnaast gaan we de schoolomgevingen veiliger maken en leveren we een bijdrage aan de verkeerseducatie.

Deze pagina is gebouwd op 04/16/2025 12:29:51 met de export van 04/16/2025 12:03:37