We zetten in op het aantrekken en behouden van talent
Inspanning
Jaarverslag 2024 |
---|
Binnen het regionale Human Capital akkoord is er gekozen om de werktafel ‘’Aantrekken en behouden van talent’’ niet voort te zetten. The Economic Board heeft gekozen voor een andere structuur. De participatie bij deze nieuwe werktafels op sectoren blijft onverminderd van kracht. Via het samenwerkingsverband 'Arnhem studiestad' werkten we aan het aantrekken en binden van studenten aan de stad. We droegen via initiatieven en evenementen voor scholieren en studenten bij aan het interesseren van jongeren voor opleidingen in Arnhem. Arnhem Studiestad heeft inmiddels deze herijking achter de rug met een duidelijke focus op; Het online platform (IntoArnhem) voor aankomende en zittende studenten waar deze doelgroep alles kan vinden over studeren, wonen, werken en leven in Arnhem is reeds opgestart. Tevens zijn de eerste gesprekken gevoerd met strategische partners om aan te sluiten bij bestaande initiatieven die waardevol zijn voor studenten met als doel zichtbaar maken hoe mooi Arnhem is als studiestad. |
Begroting 2024 |
We willen talent aantrekken op opleidingen en sectoren waar de krapte het grootst is. Door actief te participeren in het Human Capital akkoord in de regio streven we naar een betere samenwerking tussen de drie o’s: onderwijs, overheid en ondernemers. Via het samenwerkingsverband 'Arnhem studiestad' werken we aan het aantrekken en binden van studenten aan de stad. We dragen via evenementen voor scholieren en studenten bij aan het interesseren van jongeren voor opleidingen in Arnhem. Daarnaast willen we het onderwijs aantrekkelijker maken door steeds meer onderwijs te verbinden aan maatschappelijke opgaven. Hiervoor wordt samengewerkt door de Arnhemse kennisinstellingen binnen de City Deal Kennis Maken. Tevens zoeken we de verbinding met Stichting Studentenhuisvesting (SSH&) en de wijkteams om de studenten een thuisgevoel te geven tijdens hun studententijd. Met Citymarketing Arnhem werken we nauw samen op het snijvlak aantrekkelijke zijn als studentenstad en op welke manier marketing daar een rol in kan spelen. |